Uddannelse & Beskæftigelse

I DBU og lokalunionerne er der i en årrække blevet arbejdet med beskæftigelsesindsatser, hvor fodbolden er omdrejningspunktet. Der er gode erfaringer med, at fodbold og fællesskab kan bruges til at hjælpe folk ud på arbejdsmarkedet igen. Indsatserne skaber værdi for både borger, fodboldklubber og kommuner.

I Danmark modtager ca. 49.000 unge i alderen 16-29 år offentlige ydelser i form af blandt andet uddannelseshjælp og kontanthjælp. Disse unge står udenfor nogle af de centrale fællesskaber i samfundet, såsom uddannelsessystemet, arbejdsmarkedet og foreningslivet. Derfor ønsker vi i DBU også at udvikle samarbejdet med ungdomsuddannelserne og bruge fodbolden som en løftestang, der styrker de unges uddannelsesforløb.

Læs mere om 'Fodbold for Fremtiden'

Kolding Fodbold For Fremtiden Fodbold for Fremtiden