Årets Fodboldklub

DBU Jyllands regioner vil meget gerne høre lige netop din klubs historie. Den kan nemlig bringe jer med i opløbet om at blive Årets Fodboldklub i jeres region – og måske endda efterfølgende i hele Danmark. Alle klubber, store som små, kan komme i betragtning. Ansøg senest 10. oktober.

DBU Jylland kårer Årets Fodboldklub i hver af de fire jyske regioner ved årsmøderne i november. De fire klubber, der får titlen Årets Fodboldklub, bliver efterfølgende indstillet til den nationale kåring, som senere finder sted i DBU-regi i foråret.

Klubben indstiller sig selv som kandidat til Årets Fodboldklub ved at sende en kortfattet beskrivelse af, hvorfor netop den fortjener hæderen.

Alle jyske klubber – uanset størrelse og medlemstal – har mulighed for at blive kåret som Årets Fodboldklub. Når vi udvælger vinderne, vægter vi blandt andet:

• Den gode historie, der kan inspirere andre klubber
  • Om klubben har gjort sig bemærket ved særlige initiativer, der styrker lokalområdet
  • Om klubben er involveret i projekter og tiltag sideløbende med de traditionelle trænings- og turneringsudbud. Det kan være fairplay-aktiviteter, fokus på rekruttering og fastholdelse, fokus på træningskultur, skolesamarbejde, særlige tiltag for pigefodbolden eller lign.
  • Om klubben udbyder uddannelsestilbud til trænere, ledere, spillere m.m.
  • Om klubben arbejder med det gode børnefodboldmiljø

Ansøg i formularen nedenfor.

Her kan du indstille en klub til at blive Årets Fodboldklub i din region. Ansøgningsfrist er 10. oktober.
For yderligere oplysninger kan DBU Jylland kontakte: