Gode fodboldmiljøer for piger

GFFP

"Gode fodboldmiljøer for piger" er i 2021 afsluttet med et hæfte, som samler op på fodbold for piger i ungdomsårene. Projektet blev igangsat af DBU’s ungdomsgruppe og blev støttet af DIF’s initiativs pulje.

I projektet deltog 29 klubber, der gennem et år arbejdede på forskellige måder og med forskellige indsatser for at tilpasse fodboldmiljøet, så det afspejlede et teenagepige-liv. Projektets formål var at eksperimenterer med, hvordan fodbold fortsat var attraktiv at vælge til, i en ungdomskultur med mange forventninger fra andre sider.

Covid-19 spændte ben for en umiddelbar måling af pigernes trivsel med alle de spændende ideer og tanker, som de deltagende klubber gerne ville eksperimentere med. Ved også at inddrage andre cases fra andre klubber er det dog alligevel lykkes, at samle et hæfte med inspiration, som vi håber, kan sætte nogle gode tanker i gang i forhold til, hvad det gode fodboldmiljø for piger er hos jer.

Rigtig god fornøjelse.

ISSUU af hæftet Gode Fodboldmiljøer for piger

29 klubbers erfaringer
29 klubber fra hele landet er i projektet Gode Fodboldmiljøer for piger samlet om, at eksperimentere med hvilke elementer, der er medvirkende til at skabe et fodboldmiljø, hvor pigerne blive lidt længere i klubben. De 29 klubber er opdelt i 3 klynger, der samles 3 gange i løbet af projektet med det formål at modtage målgruppe specifik viden og udveksler erfaringer. Trivslen hos pigerne måles tre gange gennem projektet og de medvirkende klubber modtager feedback både på disse trivselsmålinger, men også Players 1st målgruppe analyse.

De deltagende klubber
I projektet deltager klubberne:

Klynge Jylland/Fyn: Næsby/Dalum, Middelfart G&BK, Spjald IF, Vejle Boldklub, Hatting-Torested/Stensballe IK, Varde IF, Brande IF, Ikast & VSF (Vindinge)

Klynge Nordjylland: IF Lyseng, Hadsten Sports klub, Nibe Boldklub, BMK (Møldrup-Tostrup IF), FC Thy pigerne, Holtet IF, B52/AFC & Jetsmark IF.

Klynge Øst FA2000, Boldklubben Skjold, Frederiksberg Boldklub (FB), Boldklubben Hekla, Hvidovre IF, B1973 Herlev, BSV, IF Bytoften & Ballerup-Skovlunde Fodbold, Nykøbing FC, Toreby Grænge Boldklub (TGB), B73 Slagelse & BSV af 2016