Hvem er DBU Jylland?

DBU Jylland er som organisation for breddefodbolden i Jylland med cirka 170.000 aktive spillere fordelt på 925 medlemsklubber en af Danmarks største idrætsorganisationer. Samtidig er vi den største lokalunion i dansk fodbold.

DBU Jyllands centrale administration er placeret i Tilst, og derudover er organisationen inddelt i fire regioner med hver sit regionale kontor og hver sin regionsbestyrelse.

DBU Jylland i tal

DBU Jylland afvikler årligt 170.000 kampe i vores turneringer og stævner – heraf 45.000 11-mandskampe, som dømmes af omkring 2.000 aktive dommere.

Vi understøtter cirka 30.000 frivillige klubledere, og hvert år gennemfører vi omkring 300 kurser og foretager flere end 500 klubbesøg.

Fodbold kan mere end nogensinde kaldes en helårssport. I vinterhalvåret afvikles der turneringer i indefodbold og futsal med en samlet deltagelse på omkring 4.500 hold. Der til kommer udendørs vinterturneringer, og med mere end 100 kunstgræsbaner i Jylland foregår sporten mange steder udendørs året rundt.

DBU Jylland omsætter årligt for ca. 68,5 millioner kroner, og er en non-profit organisation.

Navneskifte

Navnet DBU Jylland blev taget i anvendelse den 1. februar 2011 som et led i en fælles navnesynergi for dansk fodbold. Indtil da bar organisationen navnet Jydsk Boldspil-Union. Navne- og logoskiftet har imidlertid ikke ændret ved DBU Jyllands rolle som selvstændig breddeorganisation for de jyske fodboldklubber med egne love, selvstændig økonomi osv.

Fakta om jysk fodbold

Her på hjemmesiden kan du finde statistik for aktivitetsniveauet i jysk fodbold og i DBU Jyllands turneringer.

På statistiksiden er der samlet en lang række fakta om disciplinærsager, medlemstal, hold samt uddannelse og udvikling.

I menuen til venstre kan du læse meget mere om DBU Jyllands organisation.

Få mere information om DBU Jyllands regioner ved at klikke på kortet til højre

Opdateret 1. marts 2016

Skriv kommentar (Kræver login)

Ingen kommentarer endnu - skriv den første